Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2006 11:45 - НОВИТЕ НЕМЦИ
Автор: arnette Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3414 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 17.07.2006 12:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Прекарах почти целият изминал месец в Пасау, Германия. Не ми беше мъчно за тук, но това не ме изненада чак толкова. Някак очаквах, че тази подредена страна ще ме грабне повече от мърлявата ни татковина. Притеснявах се, че ще се чувствам самотна без приятелите ми, особено в Германия и тези "студенокръвни" немци, за чието възпитание (или по-скоро липсата му) толкова съм слушала. "Моите" немци са различни! По-мили хора не бях срещала през живота си, ама наистина.

Когато обявих, че ще се връщам в Пасау, поне 4ма човека ми предложиха дома си. И беше искрено и щяха да се радват да им гостувам. Живеех в студентско общежитие и делях стая с един оригинален баварец с афинитет към  американските автомобили и, както се оказа по-късно, ракия.
Той и всичките му приятели са били бити поне веднъж, без причина, от емигранти. Ей така, защото са германци. В Германия.
Как света вижда Кристиян
Как го виждам аз
Този човек е пряко отговорен за най-абсурдното изжвяване в краткия ми живот. Една сутрин влязох в кухнята и го заварих над печката, пулейки се над тигана. Приготвяше ми закуска! ЯЙЦА ПО ПАНАГЮРСКИ!!! Баварец ми приготвя яица по панагюрски за закуска. Ощипах се няколко пъти. Взел рецептата от негов приятел българин. Това момче се грижеше чудесно за мен и си спечели заслужено прозвището "дъ бест лоджър ин дъ юнивърс"!

Мюриел, която живееше на етажа и нямаше нищо общо с програмта, по линията на която аз идвах ми даде матрак, възглавница, предлагаше ми хранителните си продукти, преследваше ме с въпроси "добре ли си; гладна ли си; трябва ли ти сапун за пране; имате ли хляб" нон стоп. Отново, един от най-милите хора, които съм срещала някога.

Щефи
  беше организатор и понастоящем президент на организацията, която ме покани. Беше приютила в жилището си няколко турци от групата, а след това и един македонец. Веднага, щом те срещне, Щефани те целува по двете бузи, а на лицето й грее такава усмивка, че веднага искаш да си и приятел. Нейна е култувата реплика "Да, и аз не понасям германците. 25 години съм германка, омръзна ми, ще се местя!" 

Астрид беше организатор на миналия обмен, в който участвах. Реклес мадама с перлена огърлица, порядъчни дрешки и буквално олигофренично поведение. Тя и Бине
бяха почти като сестри за мен. След като си заминах Астрид ми изпрати най-дългия и-мейл, който някога съм получавала. Заради тях ще пиша проект по Младеж, за да се съберем отново, този път в БГ.

Аня е страхотно енергично кретенче, с което се спускахме няколко пъти по един слайд в планината. Страшно отворен и лъчезарен човек. Беше ми незаменима дружка в дивотиите и неоценим партньор в състезателните игри.

Никога няма да забравя как скачахме и се прегръщахме след мача Германия - Аржентина, как се ослушваха, когато виках на български и как ме носеха на ръце, омотана в немското знаме. Купих си гривнички с флага на Германия само заради "моите" немци! Радвах се, че не бях с тях по време на мача с Италия, радвах се, че не ми се наложи да ги гледам оклюмали.


Последните ми часове в Пасау прекарах на барбекю парти в университета. На няколко пъти едва сдържах сълзите си. Особено, когато приятелите ми се събраха и започнаха да ми пеят накаква немска песен, в която се пее за Анита. Никога няма да забравя как се отдалечахме с Кристиян (щеше да ме кара до гарата) а всички викаха след мен, че аз съм техния талисман и ще се видим скоро.

Българите, които срещнах в Мюнхен ме убеждаваха колко ужасни хора са немците, колко дървени, скучни и надути могат да бъдат. Е, сигурно, но не и тези, които аз опознах. "Моите" немци са едни от най-страхотните хора, които познавам. Сега имам още един дом - Венеция на централна Европа - Пасау.


Тагове:   новите,   немци,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. estrella - Така
17.07.2006 12:54
ти се радвам, че си добре:) Поздрави:)
цитирай
2. анонимен - браво
17.07.2006 14:07
Преди много години следвах в Германия.Срещнахтолкова мили и добри хора и вече много години подържаме конаткти.Най милите хора и добри и верни приятели.
цитирай
3. анонимен - младите хора са готини наистина
17.07.2006 18:39
да живееш там обаче, не е като да идеш за някои друг месец. остани за повече от 3 месеца, и мисля, че ще мине ентусиазма. редът е първото, което впечатлява балканците, и първото, което ги побърква, когато се сблъскат с формалностите.
Българите в Мюнхен ги разбирам напълно, но е лошо човек да бъде толкова краен все пак,
Успех с проекта, доведи повече немци, за да ги научим да се забавляват и да се раздват на живота;) по балкански

цитирай
4. arnette - Всеки така ми казва
17.07.2006 23:21
а на мен нещо не ми се вярва до край. Тия как яко се забавляваха, няма да ти обяснявам - представи си 100 пияни германци на лодка по Дунав. И не се напиват от една бира, вЕрвайте ми.
цитирай
5. dosheva - :):):)
04.10.2006 12:45
светът е такъв какъвто го виждаш ти. Казват, че е огледало на душата ти!
Хората навсякъде са едни и същи. Просто са с различно възпитание, култура, обичаи и ЗАКОНИ!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: arnette
Категория: Лични дневници
Прочетен: 708871
Постинги: 116
Коментари: 794
Гласове: 944
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031