Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2006 17:59 - А ти осигуровка имаш ли? Възхвала на бюрокрацията.
Автор: arnette Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4227 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 17.11.2006 04:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Предисторията:

Ще пътувам за Германия тази събота, на културен обмен, уъркшоп, или както там е модерно да се казва. По същество се събираме групи от 4 страни и се убеждаваме, че не сме толкова различни едни от други.
Днес получих мейл от организаторите, че им е необходим номера на здравната ми осигуровка. До 17 часа днес. Иначе проектът няма да се осъществи, Дан Браун ще се окаже прав, а Заркауи ще възкръстне.
Арнет здравна книжка и личен лекар няма (не ми се обяснява защо, а в аджендата беше залегнало да го поправя, СЛЕД връщането ми от там), но си е изряден платец и е с непрекъснати права.

Циркът:

Първи опит - университетът, който ме осигурява. По пътя на логиката трябва да имат номера, нали те ми превеждат парите.
"Не можем да Ви го дадем, влезте в сайта на НОИ" Така и направих. Получих ценната информация, че съм осигурена, о, чудо, но не и номер. Вече леко се напрегнах и вероятно за това не успях да открия телефонен номер на сайта. 144-моля, телефона на НОИ-9261010-мерси.
Мила, както винаги, попитах "Добър ден, как мога да получа номера на здравната си осигуровка?", а една сърдита (вероятно с право) леля ми отвърна "В райнното данъчно, където живеете!" ТРЯЯС телефона....
Чудя се аз какво е това районно данъчно, яде ли се и какво прави там номерът ми, след като не работя и данъци не плащам. Ама си знам, че съм некомпетентна в тази сфера и решавам да търся. След много гугъл, малко баща ми и един колега стигнах до това, че трябва да се обърна към здравната каса - 080014800.
Стоварих си дежурното въпросче и ми отвърнаха, че те такава информация нямат и това мога да го получа само от Националната агенция по приходите.
Часът е 15:42, а аз с треперещи ръце влизам в сайта на НАП. Инфо, инфо, инфо, ама не и за това, което ми е необходимо. Телефон? Дааааа, има един отдолу. Смело започвам да го набирам и се свързвам със...ЗАПИС.
Той, по-скоро тя/то, не знам, беше така любезно да ми обясни, че съм се свързала с Агенцията по приходите (какъв неочакван обрат само) и след като премина в тонален режим на работа е необходимо да набера 4-цифрения номер, с който искам да се свържа?!?! Освен безсилието, което лека-полека ме обземаше не можех да не оценя гениалността на този телефон. Това е венецът на бюрокрацията - има номер, посочен за връзка,  работещ е и не ти върши работа. Красота!
Последва кратък момент на отчаяние, след който се мобилизирах и звъннах отново. Записът доваби да набера 3065 за данъчна информация. Пресъпих вътрешното си убеждение, че не трябва да занимаваш хора от друга сфера с тъпите ти проблеми, преглътнах чувството за вина и звъннах. И се свързах. О, да свързах се! С ЖИВ оператор. Която спокойно ми обясни, че е само оператор и не може да ми даде подобно инфо, но ако се свържа със Софсправка 090012900 ще бъда правилно насочена.
Уиии! Звъня, започват да ми диктуват номера на НАП. Аз хвърлям мантри да не съвпада с посочения в сайта. 9....8...5...3...1...6..4, не съвпада!!! И още един, 98593819 за утеха на изнервената некомпетентна гражданка без книжка, но все пак с права Арнет. Обичам те, Софсправка, обичам все още реалните хора, които са твои оператори.
Звъня на първия - "набрали сте несъществуващ номер". Започвам леко да гризкам нокътя на палеца си. Вторият? Свободно - пускам нокътя. Един сигнал, два, три, пет, "по дяволите, вдигнете ми!" и понеже им е писнало на изчадията на ада от мен, нЕкъФ пич взе, че се обърка и ми вдигна.
Обясних му проблема и част от изминатия път и почти започнах да се хиля истерично на получения отговор. "Тази информация не можем да Ви я дадем, номерът е таен и трябва да подадете молба в НОИ лично с лична карта."
Часът е 15:58. Аз се чудя дали да не се "самообеся и да изчезна безкрайно", или поне второто. Звъня в НОИ. Никой не вдига. Втори път - пак не вдига.
Решено е - ще се беся.
Навременно включване по телефона - "Здрасти, знаеш ли, те се внасят в една сметка парите, така че май ако си посочиш само ЕГН-то ще им е достатъчно"
Не знам дали е вярно, но ми се иска, Боже, как ми се иска само.....



Тагове:   осигуровка,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. estrella - Какво
08.06.2006 19:49
стана след това? Ще ходиш ли, няма ли да ходиш, ще възкръсне ли Заракауи, няма ли да възкръсне?;)
цитирай
2. arnette - Не знам
08.06.2006 19:57
Пратих докуметите с ЕГН-то ми, дано стане. Ако не - оставам си с билет за Германия :)
"Заркауи е жив в сърцата ни" - щял да стане мъченик на исляма.
цитирай
3. estrella - !
08.06.2006 20:00
Оле майко, оле божке!:) Алах Акбар
цитирай
4. arnette - Аллах Акбар
08.06.2006 20:03
Е, това ми е любимия лаф напоследък. Грях ми на душата! Заради това имам проблеми с таз Германия - мероприятието се зове "ЕвроИслям", а проблемът стана заради турската група. Аллах е велик и отмъстителен.
цитирай
5. estrella - Пак ще възкликна
08.06.2006 21:16
оле майко, оле божке! Хора без работа са тези, които се набъркват в религията. Аллах е пич, радва се на "удивителното многообразие" и не обича неверниците, т.е хората без вяра. Но те не могат да четат Корана. И ние не можем да четем Библията.
цитирай
6. анонимен - Бюрокрация...
09.06.2006 10:34
Аз пък се моля да вържем и некой фанатик да се пробва на парламента като е по-пълничък за предпочитане под нослето на Сергейчо и Бай Доган. :)
цитирай
7. hahaha - хахахаха
11.06.2006 13:03
ужас :) това е точно като в 12-те изпитания на Астерикс, ако си го гледала! :)
цитирай
8. анонимен - защо ли не се очудвам
27.06.2006 01:11
аз вече цяла година не мога да си оправя проблема с това, че трябва да плащам осигуровки за изтеклите две години, при положение, че съм студентка в германия. хаха, всеки път отивам с комплект документи и всеки път те казват, че не трябвало тези, а други. аз подготвям следващия пакет и отново чинно на опашка, за да чуя, че всъщност не съм разбрала правилно...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: arnette
Категория: Лични дневници
Прочетен: 712283
Постинги: 116
Коментари: 794
Гласове: 944
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930