Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.02.2006 01:17 - Карти и билети, моля!
Автор: arnette Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5087 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 17.11.2006 05:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Пътуваш си с градския транспорт, нали? Оооо, да, в повечето случаи пътуваш, не се оправдавай. Блъскаш се, бориш се за място под слънцето, сиреч до прозореца и се опитваш да притъпиш обонянието си с мантри. А билетче? НЕ! Е, как така не?
След няколко разговора се убедих, че "разумните" аргументи конкурират по брой бабите тръгнали към Горна Баня за вода. В някои от тях има смисъл, признавам с ръка на сърце, но повечето, да ме прощават Господ и гратисчиите (да, точно това сте долно племе паразитско), са..... Един приятел казва: оправданието е като гъза - всеки го има! Та повечето аргументи са гъз! При това увиснал, целулитен гъз. Бе, нескопосана работа с две думи.

1. "Ако имаше контрольор във всеки рейс, щях да съм редовен. Задължение на държавата е да ме контролира и щом не го прави, ще си хойкам"

Смятам, не - надявам се, че всеки човек надвишил 12-13 години, или пубертета (айде да не съм толкоз взискателна и оптимистична) има собствени механизми за контрол - морал, етика, разбиране за норми и т.н. Щом употребяваш дадена услуга, трябва да си платиш за нея. Щом вечеряш в ресторант, оставяш пари за сметката, нали? Няма безплатен обяд... Защо с градския транспорт да е по-различно?
Представете си нон-стоп контрольора в някоя натоварена линия? Хахахх, който е бил в провинцията (хрумва ми Варна) знае какъв е принципът и се присеща, че трудна работа ще да е тук да се случи същото.
Не стига? Ок. Хипотетично (не ми се занимава да ровя за данни) в София има 1000 действаши автобуса, трамваи, тролеи дневно (със сигурност са повече). Заплата на този контрольор, който да седи по цял ден в рейса (това е брилянтата идея, която, според някои гратисчии, ще ги зарадва и ще стимулира билетопродажбата) да е около 250 лв., с осигуровките да излиза на държавата 300 (говоря наизуст, нямам идея колко са осигуровките) това прави 300 000 на месец! 300 000!!!!!!!!! 3,6 милиона на година!!! За да се присетят паразитите, че трябва да си плащат услугите?!?!?!? И колко ще стане билетът тогава? Лев и педесет? И оправданието ще е, че е твърде скъп да си го позволят.

2. "Не виждам защо да плащам за нещо от времето на баба ми"

Транспортът отдавна не е от времето на баба ти! Да, точно така! Освен ако баба ти не е живяла в някаква паралелна реалност, защото моята в кола Мерцедес не се е качвала, камо ли в автобус с подобна марка. Колко гуми има рейсът? 8? Май да. Една гума струва към 800 лв. Сменят се на 6 месеца примерно. При ситуация 1000 рейса това прави 6,4 милиона!!! На 6 месеца... И на година да е, пак - това са 6,4 милиона! Заплати на шофьорите? Ремонти, поддръжка, заплати на монтьорите, гориво? И ти не искаш да дадеш 50 стотинки!?!? Не те ли е срам? Не? Защото ти....

3. "....се бунуваш срещу системата!!!"

Познавам хора, които се бунтуват срещу МакДоналдс. И срещо кока-кола. Техният бунт не е да отидат в Маки-Даки, да измъкнат няколко бургера пред слисаната касиерка и да се чупят. Нито пък крадат кола от магазините. Те просто не ги ползват. Дааа, БУНТ=ОТКАЗ НА ПОТРЕБЛЕНИЕ. Да се возиш в рейса без да плащаш за това е кражба! И неумението на българина да го зацепи ме кара сериозно да се замисля дали да не емигрирам.

4. "Нямам пари да си го позволя"

Е, тук мълча. Наистина има такива случаи. И е гадно и е обидно, че нямаш 50 стотинки в джоба, ужасно е, знам. Ако наистина е вярно, си е оправдание. Тук е виновна държавата, която не е измислила читава социална политика, която да включва безплатни карти за бедни.

5. "Чувствам се глупаво, защото никой около мен не дупчи"

Е, хайде сега като малките деца. Понеже някои серат на улицата, дай да клекнем и ние. Не, не, не!

6. "Не плащам за това, че до мен седи вонящ циганин, който също е гратисчия"

1. Стига вече циганите са ни били виновни!
2. Автобусите в Рим също вонят. Но струват 1,5 Евро. И си плащаш!
3. Спасението от вонята е да слезеш и да продължиш пеша.
Брейкинг нюз: Неплащането на билета, колкото и да е учудващо няма, повтарям- няма магическата дезинфекцираща сила, която да неутрализира вонята на каквото и да е.

В заключение: Каквото и да говорят, в повечето случаи на гратисчиите просто им е по-удобно да не плащат. То и на мен ми е по-удобно някой да ми подари с-калса, ама още не ми се е случило т"ва кристмъс миръкъл. И докато болшинството не зацепи, че проблемът далеч не е в самото билетче като такова, а в цялостното поведение и отношение към живота, държавата и всичко останало, не, няма да се оправим. Щото законите и правилата са, за да ги спазваш. Ти! Точно ти!


Тагове:   моля,


Гласувай:
0



1. geo - Колко вярно...
21.02.2006 09:17
Доста добре си ги систематизирала и напълно те подкрепям. Бих добавил и още един случай. Имам един приятел, който никога не си купува билет, няма и карта. И ми се струва, че го прави само за да може да направи скандал с контрольора, когато го засекат...
цитирай
2. arnette - sramota
21.02.2006 09:33
Ужасно е, нали? Това със скандалджиите е интересно. Вероятно попадат в група "недоволни от живота, търсещи начин да си го изкарат/да се оплачат/ навикат/ уатева.
цитирай
3. angel - Нека не забравяме и общественото положение
21.02.2006 09:37
Не може да изглеждаш добре, интелигентен/интелигентна, явно добре образован/а и да правиш скандал на контрольора, облечен с шушлеково яке, за да може да се шмугва по- добре между пътниците... :)
Друг е вече въпросът, когато най- нагло ти разменят билега и ти "създават" проблем. Тогава направо викай полиция.
И още нещо - пътуването в градския транспорт е пряко свързано със стандарта на града. В много богат град хората пътуват с колите си и само туристите се возят в автобусите.
Метрото с пропускателния режим рядко допуска гратисчии. Когато метрото стигне до повечето ключови точки на града автобусите един по един ще окапят.
цитирай
4. arnette - Зависи
21.02.2006 10:33
Аз лично предпочитам да ходя до центъра с градски транспорт, въпреки че си имам личен автомобил. Просто си пестя нервните окончания, които изгарят всеки път, когато се боря с трафика.
цитирай
5. marto - Трябва да се плаща!
21.02.2006 11:35
Всеки ден ми се налага да дупча билети - и го правя всеки път. Имам възможност правя го! Но определено не ми харесват простаците, които свалят хора(видимо несъстоятелни да си платят билетчето) и им крещят пред целия автобус, оплюват ги и какви ли не още глупости. Спомням си случай от скоро - възрастен мъж просто се разплака човека, а ония тъп кретен му крещи. Най-гадното беше, че и останалите хора почнаха да пускат под мустак (лелки и чияковци) как не го е срам и защо седи в автобуса, а не слиза. Гадна ситуация! Не съм съгласен с това!
Ако ви се налагало да пътувате с 413 ще знаете за какво става дума.
цитирай
6. arnette - Ето за това иде реч.
21.02.2006 13:04
Ти го обясняваш нагледно и прегледно и то пак спори. Прочете ли поне целия текст? По-специално пасажа, който се отнася за това колко ще струват заплатите на тези "контри", за които ти така си мечтаеш. Измет! Срам ме е, че съжителствам с подобен плебс в 21 век.
Не коментирам поведението на контрольорите, коментирам необходимостта от това да се купува билет, или карта!
цитирай
7. arnette - и все пак...
21.02.2006 17:03
Забравих да се логна. Все пак се радвам, че повечето коментирали мислят като мен.
цитирай
8. radost4e - :)
24.04.2006 15:15
"който е бил в провинцията (хрумва ми Варна) знае какъв е принципът и се присеща, че трудна работа ще да е тук да се случи същото"

Е няма как да стане, мила ми гражданко от голямото село София, няма как да стане цивилизовано като във Варна, която наричаш провинция. И колкото и да се правиш на голяма работа, употребявайки думички като "плебс", "уатева", "Брейкинг нюз" и т.н., това си е само параван. Не си по-оригинална с тия думи, повярвай ми. И ние в провинцията знаем английски, но го употребяваме на място и когато е необходимо.
Поздрави от морето!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: arnette
Категория: Лични дневници
Прочетен: 712293
Постинги: 116
Коментари: 794
Гласове: 944
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930